czwartek, 23 czerwca 2016

Sorbet truskawkowo - rabarbarowy z granatem


Kolejny przepis na lody tym razem sorbet z truskawek i rabarbaru z dodatkiem soku z granatu słodzony niewielką ilością cukru z dodatkiem surowego miodu. Orzeźwiający lekko kwaśny idealny na nadchodzące upały. Lody zostały wykonany przy pomocy maszynki, a to dlatego, że jestem bardzo niecierpliwa ;) Bez maszynki też da radę jednak musimy poświęcić im nieco więcej czasu, no chyba, że macie pojemniczki na lody na patyku to już po kilku godzinach będziecie mogli chłodzić swe podniebienie owocową eksplozją smaków. 


Składniki:

- 400 g truskawek
- 400 g rabarbaru pokrojonego w niewielkie kawałki
- sok z cytryny
ziarenka z 1 laski wanilii
- ziarenka z połowy granatu
- sok wyciśnięty  z połowy granatu
- 100 ml wody
- 2 łyżki cukru
- 4 łyżki miodu (użyłam surowego)


Wykonanie:

Wszystkie składniki poza miodem umieszczamy w garnku. Doprowadzamy do wrzenia. Następnie zmniejszamy płomień na średni i gotujemy na małym ogniu przez 30 minut do całkowitego rozpadu owoców. Przecieramy przez sito o drobnych oczkach. Gęsty syrop słodzimy miodem. Chłodzimy przez noc w lodówce. Masę przelewamy do maszynki do lodów i postępujemy według instrukcji producenta. Jeżeli nie posiadamy maszynki możemy schłodzony syrop przelać do małych pojemniczków i mrozić przez kilka godzin w zamrażalce (po 2 godzinach jak masa stężeje wkładamy drewniane lub plastikowe patyczki). Masę możemy również mrozić w większym pojemniku przez pierwsze 3 godziny mrożenia co 30 minut miksujemy masę by nie powstały kryształki lodu i masa dobrze się napowietrzyła. 
Smacznego.


14 komentarzy:

  1. Ależ mnie drugie zdjęcie oczarowało!!! <3 Wielkie łaaał! No i chyba już nie mam wyboru - pewnie zrobię te lody :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właściwie to trzecie :p Pozdrowienia!

      Usuń
    2. Dziękuję Ci bardzo <3 a mnie to zdjęcie jakoś się średnio podobało i nie byłam przekonana czy je opublikować ;) cieszę się , że zrobiło na Tobie takie wrażenie, że postanowiłaś/postanowiłeś zrobić te lody :D Mam nadzieję, że smak również zrobi pozytywne wrażenie ;) pozdrawiam!

      Usuń
  2. Zdjęcia jak zwykle są mistrzowskie, co tu dużo mówić... <3 A sorbet z dodatkiem granatu to coś, co widzę po raz pierwszy... musi smakować wspaniale :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję <3 Sok z granatu robi małą rewolucję smakową ;) idealnie komponuje się z rabarbarem i truskawkami :)

      Usuń
  3. podziwiam te zdjęcia, bo jak zrobić foto lodu?, żeby się nie rozpuszczał? WOW! jesteś mega!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. szybko, inaczej zamiast lodów mamy kałużę ;) dziękuję :*

      Usuń
  4. Lody cudowne! Muszę zrobić z Twojego przepisu, bo moje niestety miały w sobie sporo kryształków lodu. Nie robiłam ich wprawdzie w dużym pojemniku tylko jako lody na patyku. Będzie trzeba trochę pokombinować ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam bo są naprawdę pyszne :) Możesz je również zrobić jak lody na patyku, tylko zanim je wlejesz do pojemniczków schłodź masę przez kilkanaście godzin i przed wlaniem zmiksuj je do napowietrzenia masy, dzięki temu lody będą kremowe i bez kryształków lodu :) pozdrawiam

      Usuń
    2. I to jest ten trik, którego mi brakowało ;)

      Usuń