czwartek, 2 czerwca 2016

Lody jogurtowo- rabarbarowe z curdem bez maszynki


Istne szaleństwo to już 5 dzień pod rząd kiedy to słońce świeci na niebie i żadna chmurka mu nie przeszkadza. Tak szaleństwo, bo w Irlandii taka pogoda to jak święto. Miałam to szczęście, że mogłam pozwolić sobie na kilka wolnych dni i cieszyć się tą piękną pogodą. Prawie cały czas spędziłam w ogrodzie pielęgnując moje warzywka, które ruszyły w górę jak szalone i jak pogoda się utrzyma przez najbliższe tygodnie to będę mogła się rozkoszować słodkimi truskawkami i nastawię moje ukochane małosolne, na które wystarczająco długo czekałam. 
Gorące chwile umilałam sobie pysznymi lodami jogurtowymi z rabarbarowym curdem. Idealne na tą pogodę lekko słodkie z kwaśną nutą. Zachęcam Was do wypróbowania przepisu, który jest niezwykle łatwy do wykonania.




Składniki :

- 500 g jogurtu greckiego
- 125 g serka mascarpone
-1 słoiczek rabarbarowego curdu
-1 łodyga rabarbaru
-1/3 szklanki cukru
- około 1/3 szklanki wody

Wykonanie :

Jogurt dokładnie łączymy z serkiem mascarpone i rabarbarowym curdem. Mieszamy ręcznie lub mikserem do napuszenia masy. 
Do rondla wrzucamy cukier i wodę. Doprowadzamy do wrzenia i gotujemy syrop cukrowy tak przez 2 minuty. Następnie kroimy w cienkie plasterki łodygę rabarbaru i ostrożnie wrzucamy do rondla. Gotujemy około 5 minut, aż rabarbar będzie miękki a syrop zgęstnieje. Lekko studzimy. Syrop z rabarbarem dodajemy do masy i delikatnie mieszamy szpatułką. Masę przelewamy do pojemniczka. Po upływie 30 minut masę lekko mieszamy, by niepowstały kryształki lodu. Czynność powtarzamy 2, 3 razy (można pominąć). Lody są gotowe do spożycia po 5 godzinach mrożenia.
Smacznego.




6 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. Nie powiem, że nie są pyszne ;) Fajne w nich jest to, że nie są przesadnie słodkie :D lekko kwaskowe i orzeźwiające :D

      Usuń
  2. Uwielbiamy domowe lody!!!!!! Piękne zdjęcia, JAK ZAWSZE!!! <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również uwielbiam domowe lody ale jak jest jakaś fajna lodziarnia na horyzoncie, która serwuje dobre, naturalne lody to czasem się skuszę by zainspirować się smakiem :D

      Usuń
  3. Te zdjęcia są urocze, nie przesadzam! Można patrzeć i patrzeć... A takie lody byłyby wymarzone na deser, nie próbowałm jeszcze rabarbarowych, ale muszą smakować genialnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci z całego serca za Twój uroczy komentarz :* Jeżeli jesteś miłośniczką rabarbaru to gwarantuję Ci, że smak powali Cię na kolana ;) :D

      Usuń