piątek, 24 czerwca 2016

Kremowe lody jogurtowe z marakui


Przyznaję się bez bicia, że jestem uzależniona od lodów najwięcej ich pochłaniam w okresie zimowym. Słodycze mogły by dla mnie nie istnieć ale z lodów nie potrafiłabym zrezygnować. Najczęściej sięgam po waniliowe jednak ostatnio troszkę mi się przejadły dlatego postanowiłam zaszaleć i stworzyć kilka wariacji smakowych. Dzisiejsza moja propozycja jest to połączenie gęstego, kremowego jogurtu z dodatkiem kwaśnej cytryny i limonki z egzotyczną marakują. Standardowo lody zostały posłodzone surowym miodem i wyjątkowo sporą ilością białego cukru, którym przełamałam smak kwaśnych owoców. Lody swoją kremową konsystencję zawdzięczają żółtkom jaj, które ubiłam na parze z cukrem dzięki temu lody przypominają w smaku i konsystencji tradycyjne lody na śmietanie i mleku. Zapraszam na lodową ucztę smaków ;) 


Składniki:

- 100 ml soku z cytryny i limonki (2 cytryny i 2 limonka)
- skórka otarta z 1 limonki
- miąższ z 5 owoców marakui
- 6 łyżek drobnego cukru
- 4 łyżki miodu (użyłam surowego)
- 3 żółtka jaja
- 1 łyżka oleju roślinnego
- 600 g kremowego jogurtu greckiego tłustego


Wykonanie:

W rondelku umieszczamy miąższ z owoców marakui, sok z cytrusów, cukier i skórkę otartą z limonki. Doprowadzamy do wrzenia zmniejszamy płomień na średni i gotujemy przez 10 minut. Przecieramy przez sito by pozbyć się pestek. Następnie żółtka jaja ubijamy na parze z 3 łyżkami cukru na puszystą białą masę (przez około 3 minuty) pod koniec dodajemy olej. Do ubitych jajek dodajemy syrop z marakui i pozostały cukier. Dokładnie mieszamy. Jogurt łączymy z miodem i przestudzoną masą jajeczno - owocową. Dokładnie mieszamy. Masę przykrywamy szczelnie folią spożywczą i chłodzimy w lodówce przez noc. Schłodzoną masę przelewamy do maszyny do lodów i postępujemy według instrukcji producenta. Lody wstawiamy do zamrażalki na około 2 do 3 godzin. 
Jeżeli nie posiadacie maszynki do lodów to schłodzoną masę mrozimy w większym pojemniku i przez 3 godziny co 30 minut miksujemy do napowietrzenia masy i rozbicia kryształków lodu. 
Smacznego.


9 komentarzy:

  1. Każde Twoje lody zapierają mi dech w piersiach! Te mają piękny, słoneczny kolor, a smak na pewno zachwyca :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wspaniały pomysł na lody! Muszę się w tym roku pokusić o przygotowanie własnych :) Fajnie, że podałaś sposób dla osób , które nie posiadają maszynki do lodów, bo ja akurat jej nie posiadam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Domowe lody są przepyszne i możemy zaszaleć ze smakami i w dodatku to my decydujemy o ich składzie ;) Maszynka znacznie ułatwia produkcję domowych lodów ale nie jest niezbędna.

      Usuń
  3. ale tu fajnie u ciebie, zajrzałam na chwilę i przepadłam. jestem dopiero w połowie a już mam zapisane masę przepisów do wypróbowania. Pozdrawiam Cię gorąco:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale mi miło :) Cieszę się, że moje przepisy przypadły Ci do gustu i mam nadzieję, że jeszcze nie raz Cię zaskoczę ;) pozdrawiam ciepło :*

      Usuń
  4. piękne zdjęcia robisz:) zdradzisz jakim aparatem i obiektywem?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :* Sprzęt jakim wykonuję zdjęcia to Canon EOS 60D naprzemiennie używam 2 obiektywów jest to, Obiektyw Canon 100 mm f/2.8L EF Macro IS USM oraz
      Obiektyw Canon 50 mm f/1.2 L EF USM, którym większość zdjęć jest wykonywana ;)

      Usuń