wtorek, 7 czerwca 2016

Jogurtowe lody czekoladowe z chipsami czekoladowo - kokosowymi


Czekoladę gorzką uwielbiam, szczególnie kostkę do kawy jednak nigdy nie przepadałam za lodami czekoladowymi. Mój wybór najczęściej padał na waniliowe lub jakieś z domieszką alkoholu. Tak lody z alkoholem są najlepsze zabajone albo rumowe z rodzynkami. Postanowiłam się jednak nie tyle co przekonać do lodów czekoladowych, a raczej sprawdzić czy od czasów dzieciństwa coś się nie zmieniło i może jednak lubię czekoladę w formie mrożonej :) No i lubię i to bardzo i nie wiem czy to za sprawą tych chrupiących chipsów czekoladowych, które w pierwszym założeniu powstawania przepisu miały być polewą, czy może dlatego, że lody na bazie jogurtu są lżejsze i delikatniejsze. Jestem ciekawa czy Wam również posmakują te lody jak mi.




Składniki na lody:

- 500 g jogurtu greckiego tłustego (lub domowego)
- 3 kostki białej czekolady z prawdziwą wanilią
- 60 g czekolady gorzkiej minimum 70%
- syrop cukrowy z tego przepisu
- 2 czubate łyżki delikatnego płynnego miodu (użyłam akacjowego)
- szczypta soli

Składniki na chipsy czekoladowe:

- 1 czubata łyżka miękkiego (niepłynnego) oleju kokosowego
- 50 g czekolady gorzkiej 70%

Wykonanie:

Do ciepłego syropu cukrowego wrzucamy 2 rodzaje czekolady, szczyptę soli i mieszamy do momentu, aż się rozpuści. Studzimy. Jogurt łączymy z miodem i przestudzonym syropem cukrowym z czekoladą. Odstawiamy do lodówki na kilka godzin a najlepiej na całą noc do schłodzenia(jeżeli używamy maszynki do lodów). Schłodzoną masę jogurtowo - czekoladową wlewamy do maszynki do lodów i postępujemy według instrukcji producenta. 
W rondlu rozpuszczamy olej kokosowy i czekoladę. Polewę studzimy. Do gotowych lodów wlewamy polewę czekoladową i mieszamy. Olej kokosowy po połączeniu z zimnymi lodami powinien się ściąć, dzięki czemu powstaną chipsy czekoladowe z lekką nutą kokosową. Lody wstawiamy do lodówki na 2 godziny, by dobrze się zmroziły.
Smacznego.







12 komentarzy:

  1. Wyglądają obłędnie :) Uwielbiam zdjęcia w takim klimacie! ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Fantastyczny przepis! :) Aż mi się zachciało zjeść takie lody! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To koniecznie musisz wypróbować ten przepis na pewno smak Cię nie zawiedzie :)

      Usuń
  3. wow! ale seksowne te lody! wspaniale się prezentują :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Genialnie sie prezentuja i nie watpimy ze tak samo smakuja!!!!! :*

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja za lodami czekoladowymi tez nie przepadam ale na Twoich zdjeciach wygladaja tak rewelacyjnie, ze na pewno bym sie skusila (i to nie tylko na jedna porcje:) Swietne zdjecia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci pięknie Majka :* Dużo czasu potrzebowałam, by dojrzeć do lodów czekoladowych ;) możliwe, że te lody tak bardzo mi smakują bo są bardzo delikatne w smaku i są lekkie :) zachęcam Cię do wypróbowania przepisu, może i Ty zmienisz zdanie na temat lodów czekoladowych i polubisz tak jak ja. pozdrawiam :*

      Usuń
  6. Ja też jako dziecko nie przepadałam za lodami czekoladowymi. Zawsze wydawały mi się zbyt gorzkie. Ale teraz już mi smakują :) A czy takie lody można zrobić bez maszynki do lodów?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście możesz je zrobić bez użycia maszynki co 30 minut miksując masę przez 2 godziny mrożenia i jak masa będzie wystarczająco zmrożona to dopiero dodać polewę czekoladową. Również możesz użyć pojemniczków do lodów na patyku i gdy będą już zmrożone zanurzyć je w płynnej zimnej polewie, która zastygnie.

      Usuń