środa, 25 maja 2016

Lemoniada z rabarbaru i truskawek



Należę  do tej grupy ludzi, które piją wodę (herbatę też ;) ) litrami.  Uwielbiam dodawać wszelkie orzeźwiające akcenty, które nudną wodę zamieniają w naturalny, zdrowy napój. Latem najczęściej z dodatkiem ziół, plastrami ogórka i limonki, słodzoną syropem klonowym lub miodem. 
Dziś mam dla Was przepis na zdrową lemoniadę z rabarbaru i truskawek, którą połączyłam z rozmarynem i bazylią. Lemoniadę posłodziłam surowym miodem, który możecie zamienić na zwykły miód lub inny zdrowy płynny słód. Możecie również użyć cukier kokosowy, który dada karmelowy posmak.


Składniki :
( na 1 litr)

- 500 g rabarbaru umytego i pokrojonego w niewielkie kawałki 
- 14 szt truskawek średniej wielkości
- 1 duża gałązka rozmarynu lub 2 mniejsze 
- 8 większych listków bazylii
- miód lub inny płynny słód do osłodzenia (ilość według uznania)
- 1200 ml wody

Dodatkowo :

-plastry z połowy limonki i cytryny
- gałązka rozmarynu
- kilka listków bazylii
- garść świeżych truskawek
- kruszony lód


Wykonanie :

W garnku o grubym dnie umieszczamy rabarbar, rozmaryn, bazylię i truskawki. Zalewamy wodą. Doprowadzamy do wrzenia. Zmniejszamy płomień na średni i gotujemy przez 40 do 60 minut, aż płyn odparuje i zrobi się gęsty syrop. Pozostawiamy do całkowitego ostudzenia. Jeżeli używamy cukru, to rozpuszczamy w letnim syropie. Zimny syrop przecedzamy przez sitko o drobnych oczkach i lekko przecieramy. Powinno nam wyjść ok 900 do 950 ml gęstego syropu. Dodajemy płynny słód i dokładnie mieszamy. Do dzbanka wsypujemy lód, następnie dodajemy zioła,plastry limonki, cytryny i truskawki przekrojone na pół. Lekko mieszamy, tak by nierozpadły się truskawki. Lemoniadę bez dodatków przechowujemy do kilku dni w lodówce.



4 komentarze:

  1. gorąco dzisiaj! napiłabym się takiej lemoniady!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja ostatnio też robię sobie lemoniadę rabarbarową, ale przyznam się, że z cukrem. Muszę spróbować miodu, bo chciałabym żeby było trochę zdrowiej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miód jest zdrowy ale to też cukier tak naprawdę choć w porównaniu do białego jest zdrowszy, zawiera wiele cennych składników odżywczych pod warunkiem, że go nie zalejemy wrzątkiem ;) :) Cukier możesz zamienić również na syrop ryżowy, klonowy czy też ksylitol.

      Usuń