czwartek, 10 marca 2016

Fit sałatka z komosy ryżowej i pomarańczy

Wiosna zbliża się wielkimi krokami. Czas pomyśleć o  zrzuceniu nie tylko  grubych swetrów ale i kilogramów, które nam przybyły zimą. Ciężkie i rozgrzewające dania zamieńcie  na sałatki z dodatkiem zdrowych kasz i sezonowych warzyw oraz owoców.
 Mam dla Was propozycję na zdrową sałatkę z komosy ryżowej z dodatkiem pomarańcza, soi/ bobu i wielu innych świetnych dodatków. Moja propozycja jest bez mięsa ale jeżeli nie chcecie z niego  rezygnować albo jak mój luby lubicie czuć się  syci po  zjedzeniu takiej miseczki sałaty dodajcie do niej kawałki pieczonej ryby, wołowiny czy kurczaka. Taką sałatkę możecie zjeść nie tylko wieczorową porą ale zapakować w słoik czy pudełeczko i zabrać ze sobą na lunch do pracy.

   
Składniki:
(porcja dla 2)

- 1/2 szklanki czerwonej komosy ryżowej suchego produktu
- 3/4 szklanki mrożonej soi/bobu w sezonie zamieniamy na świeże
- 1 odfiletowana pomarańcza pokrojona w plastry
- 1/2 awokado pokrojonego 
-2 łyżki  pestek z granatu 
- garść świeżych ziół mięty i kolendry
- oliwa 
- sok z limonki
- sól i grubo mielony pieprz do smaku


Wykonanie:

Komosę gotujemy na sypko w lekko osolonej wodzie. Studzimy. Soje/bób gotujemy do miękkości w lekko osolonej wodzie. Hartujemy w zimnej wodzie z lodem by nie straciły swojego pięknego zielonego koloru. Komosę łączymy z owocami i warzywami skrapiamy sokiem z limonki i oliwą, doprawiamy solą i pieprzem. Na wierzchu posypujemy solidną porcją ziół. W wersji z mięsem dodajemy kawałki pieczonej wołowiny, piersi kurczaka czy też ryby.
 Smacznego.  




  

4 komentarze:

  1. Wygląda przepysznie! Aż ślinka cieknie mi po brodzie. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo apetycznie wygląda :) Tęsknie za bobem, muszę upolować ten mrożony.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja już nie mogę się doczekać, kiedy w sklepach pojawi się świeży bob :D

      Usuń