czwartek, 3 września 2015

Wegańska śmietana.


 Pomimo iż nie jestem weganką to staram się aby w moim codziennym jadłospisie pojawiały się zdrowe posiłki. Każdego dnia odkrywam tajniki weganizmu i za każdym razem mile mnie zaskakuje. Staram się odtwarzać produkty mleczne, od których niestety jestem uzależniona. Na szczęście udało mi się ograniczyć mleko, które potrafiłam pić litrami i popijać nim każdy posiłek, nawet pierogi z kapustą i grzybami. Jak sobie to przypomnę to zastanawiam się z czego skonstruowany jest mój żołądek, że nie buntował się przed takimi połączeniami. Kapusta i  mleko uhhh. 
Dziś postanowiłam udowodnić sobie i Wam, że śmietana wege  jest tak samo dobra jak ta tradycyjna, tłusta, wiejska śmietana. Idealnie sprawdza się w daniach na słodko do naleśników czy placków jak również w mizerii, zupie, a  przede wszystkim w sosach. Jej smak jest bardzo zbliżony do  tradycyjnej (zostało sprawdzone na Drwalu, który został poinformowany z czego jest śmietana dopiero po spożyciu posiłku ;) ) Jej największym atutem jest to, że się nie waży, co często może się zdarzać przy tej tradycyjnej. 
Zachęcam Was do jej wykonania. Warto wprowadzić do swojej codziennej diety kilka zdrowych zamienników.  



Składniki :

- 100 g orzechów nerkowca zalanych gorącą wodą
- 175 g jedwabistego tofu (silken tofu)
- 100 ml przegotowanej, gorącej wody
- szczypta soli
- 2 łyżki soku z cytryny

Wykonanie :

Zalewamy orzechy nerkowca wrzącą wodą i pozostawiamy je na minimum 4 godziny do namoczenia. 
Odcedzamy orzechy z wody i umieszczamy w kielichu blendera, Dodajemy 50 ml gorącej wody i miksujemy aż uzyskamy gęsty krem. Następnie dodajemy silken tofu, sok z cytryny, szczyptę soli i pozostałą cześć wody. Miksujemy przez kilka minut aż śmietana stanie się kremowa i puszysta. Przelewamy do słoików i schładzamy  w lodówce. 
Smacznego.


  

2 komentarze:

  1. Prawie nie wierzę, że to się uda, ale te piękne zdjęcia chyba nie kłamią ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To nie pozostaje Ci nic innego jak ją zrobić i przekonać się, że się uda :)

      Usuń