środa, 5 sierpnia 2015

Napój daktylowo - migdałowy.


Kolejna porcja tropikalnych upałów zawitała w Polskie strony. Każdy szuka sposobu aby się schłodzić. Wypijane litry zimnej wody  i zajadane kolejne porcje lodów. Jak kawa to tylko mrożona. Najchętniej cały dzień siedziałoby się zanurzonym po czubek własnego nosa w chłodnej wodzie. 
No cóż ja o takiej pogodzie mogę tylko pomarzyć, bo irlandzkie lato w tym roku się nie popisało i na cały lipiec może były jakieś 3 dni cieplejsze, a i sierpień nie zapowiada się lepszy. No cóż ciągle mam nadzieję, że wrzesień będzie ładniejszy, bo Irlandia lubi robić takie niespodzianki i bywają dni kiedy temperatury jesienią dochodzą do 25, a nawet i 30 stopni.
Dziś mam dla Was propozycję na takie upały. Napój daktylowo - migdałowy. W smaku troszkę przypomina mi kawę mrożoną na lodach waniliowych. Jest kremowy, lekko słodki i orzechowy. Zapraszam do wypróbowania.



Składniki :
(1 porcja )

- 8-10 daktyli namoczonych w gorącej wodzie (tak przez 15 minut)
- 1 czubata łyżeczka ekstraktu słodu jęczmiennego
- 1 czubata łyżeczka masła migdałowego kremowego ( ja użyłam domowego z dodatkiem soli morskiej)
- 200 ml. mleka roślinnego migdałowego ( jeżeli używacie kupne to wybierzcie niesłodzone)


Wykonanie :

Wszystkie składniki umieszczamy w kielichu blendera i miksujemy do uzyskania kremowej i lekko napuszonej konsystencji.
 Napój przelewamy do wysokiej szklanki z lodem. 
Smacznego.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz