środa, 22 lipca 2015

Wegańska tarta na czekoladowym spodzie z owocami.


Zastanawiam się skąd się we mnie wzięło zamiłowanie do słodkich wypieków. Ja to raczej wytrawna dziewczyna jestem ;). Jedyna z rodzeństwa jako dziecko nie zajadałam się ciastami na imprezach rodzinnych czy świętach, prędzej sięgałam po pajdę chleba z masłem i solą lub podwójną porcję ziemniaków z sosem i górą surówek. Wyjątek robiłam dla ciast drożdżowych babci i najlepszej szarlotki mojej mamy.
 Gdy przypomnę sobie mój pierwszy słodki wypiek to ciężko jest mi  powstrzymać się od śmiechu. To była katastrofa przez duże "K". Na szczęście moi bliscy i znajomi, których uraczyłam tym wypiekiem okazali się bardzo mili i nawet z uśmiechem na ustach go jedli ale wiem, że musiało być im trudno z każdym kolejnym kęsem.
 Od tamtej pory minęło sporo czasu, a ja się wiele nauczyłam.
Dziś dzielę się z Wami kolejną słodką wegańską wariacją. Wyglądem i smakiem przypomina tradycyjną tartę z serkiem mascarpone. Spróbujcie koniecznie.


Składniki na krem :

- połowa porcji kremu z ryżu jaśminowego
- 1/2 stałej części mleka kokosowego

Wykonanie kremu :

Krem z ryżu jaśminowego robimy według tego przepisu, tylko z połowy porcji. Chłodzimy go w lodówce co najmniej przez godzinę. Stałą część mleka kokosowego lekko ubijamy i łączymy delikatnie z krem z ryżu. 

Składniki  na spód:
(porcja na blaszkę 18 cm)

- 200 g ciastek czekoladowych oreo z tego przepisu bez nadzienia
- 1 i 1/2 czubate łyżki zimnego oleju kokosowego

Wykonanie spodu :

Wszystkie składniki umieszczamy w kielichu malaksera i mielimy. Przekładamy do formy na tartę i lekko dociskając formujemy blat. 
Wstawiamy do lodówki na pół godziny.


Wykonanie końcowe :

Masę przekładamy na spód i chłodzimy w lodówce przez noc. Serwujemy z dodatkiem świeżych owoców. 
Smacznego.


6 komentarzy:

  1. Wow, ale boska! Kocham tarty na słodko :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękne zdjęcia, ciasto wygląda bajecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  4. Hej:) Nominowałam Cię do Liebster Blog Award. Po szczegóły zaparaszam tutaj - http://somethingordinary.pl/nominacja-do-liebster-blog-award/

    OdpowiedzUsuń