piątek, 31 lipca 2015

Kalafior z curry.


Swego czasu kalafior był moim ulubionym warzywem, mogłam go jeść na okrągło. Najchętniej taki polany bułką tartą z masełkiem. Później chyba z przejedzenia odstawiłam go na kilka długich lat.
Kalafior, który dziś Wam proponuje nie będzie oblany masłem i bułką. Ugotowałam go z dodatkiem kurkumy, która go pięknie zabarwiła na żółty kolor, w moździerzu utarłam czosnek z przyprawami i lekko poddusiłam na oliwie. Na koniec dodałam liście młodego szpinaku, bo lubię jak jest dużo zielonego i obficie posypałam skórką z cytryny i świeżej kolendry. Nielubiący smaku kolendry mogą zamienić ją na nać pietruszki. 



Składniki :

- 1 średni kalafior
- 3 ząbki czosnku
- szczypta grubej soli morskiej
- łyżeczka przyprawy curry (bez soli)
- kawałek papryczki chili
- świeżo mielony pieprz
- łyżeczka wędzonej papryki
-oliwa z oliwek lub inny tłuszcz
- świeża kolendra
- 2 garście młodego szpinaku
- skórka otarta z 1/2 cytryny
- 1 łyżka soku z cytryny
- kilka łyżek mleka kokosowego (3-4)


Wykonanie :

W garnku zagotowujemy wodę z dodatkiem kurkumy i odrobiną soli. Kalafiora dzielimy na różyczki i gotujemy go al dente. W moździerzu ucieramy czosnek z solą. Dodajemy paprykę, curry, odrobinę oliwy i ucieramy do połączenia składników.
Na patelni rozgrzewamy tłuszcz i przez chwilę przesmażamy naszą  pastę czosnkową z dodatkiem papryczki chili i skórki z cytryny. Dodajemy ugotowany kalafior. Smażymy go na wysokim płomieniu, aż lekko się zarumieni. Dodajemy szpinak,sok z cytryny i mleko kokosowe. Gotujemy dosłownie minutę. Doprawiamy solą i pieprzem. Serwujemy z dodatkiem ryżu, skórką otartą z cytryny i dużą ilością świeżej kolendry lub pietruszki.
Smacznego.


2 komentarze:

  1. Co za kolorki ! Danie wygląda przepysznie! Aż cieknie ślinka :3 Pozdrawiam i zapraszam do udziału w kulinarnym konkursie: http://healthy-dreams.blogspot.com/2015/07/coco-dreams-konkurs.html

    OdpowiedzUsuń