poniedziałek, 9 lutego 2015

Czekoladowe ciasto ze słodkich ziemniaków.


Spokój i cisza to one ostatnio mi towarzyszyły. Brak komputera sprawił, iż mogłam się w końcu wyciszyć i powrócić do dawnych czynności, które kiedyś towarzyszyły mi codziennie. Na myśli mam bieganie. Sprawiało mi to zawsze tyle radości, nawet nie wiem kiedy i jak to się stało, że odsunęłam to na dalszy plan, a z czasem całkowicie zapomniałam. Był też czas na czytanie. Oj, ile ja mam zaległości, jak również na pieczenie. 

Ciasto czekoladowe ze słodkich ziemniaków pojawiło się u mnie 2 razy w jednym tygodniu. W dwóch różnych wersjach. Jednak ja  przedstawię tylko jedną, tą która została jednogłośnie wybrana  za lepszą.  



Składniki :

- 500 g puree ze słodkich ziemniaków
- 100 g czekolady 85 % rozpuszczonej w kąpieli wodnej
- 1 łyżka ekstraktu waniliowego
-  1 czubata łyżka dobrego kakao
- 1 szklanka (250 ml. ) mąki pszennej
-1/3 szklanki oleju rzepakowego
- 2 jaja
- pół tabliczki białej czekolady drobno pokrojonej
- 1 szklanka cukru trzcinowego
- 1  szklanka daktyli ( 120 g) namoczonych w wodzie i zmiksowanych na puree


Sposób przygotowania :
( blaszka 17/23 cm)

W jednej misce przy pomocy rózgi łączymy puree ziemniaczane, daktyle, jajka, cukier, ekstrakt, olej i rozpuszczoną czekoladę. Do drugiej miski przesiewamy mąkę i kakao. Do mokrych składników dodajemy suche i kawałki białej czekolady, dokładnie mieszamy. Blaszkę do pieczenia wykładamy papierem. Wylewamy masę ziemniaczano - czekoladową.  Pieczemy w piekarniku nagrzanym do 150 stopni ( termoobieg) przez 50 minut. Upieczone ciasto pozostawiamy do ostudzenia na kilka godzin, a najlepiej na całą noc. 
Smacznego. 



6 komentarzy:

  1. Świetne miejsce wybrałaś na odpoczynek, a ciasto mistrzostwo! Wygląda obłędnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :D Miejsce niedaleko domu ;) Kiedyś często wybierałam się na plaże, pobiegać, pospacerować, ostatnio troszkę tę czynność zaniedbałam :(

      Usuń
  2. Z batatami? Brzmi ciekawie, nigdy ich nie jadłam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Słodkie ziemniaki świetnie smakują na wytrawnie jak i na słodko ;) Warto spróbować :D

      Usuń
  3. Nigdy nie pomyślałem o dodaniu słodkich ziemniaków do ciasta. Brzmi i wygląda znakomicie! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeżeli z marchwi, buraków da rade upiec pyszne ciasto to czemu by nie zrobić z ziemniaków ;) To tylko jedna z moich słodkich propozycji :) Niebawem ukażą się kolejne :D

      Usuń