środa, 17 grudnia 2014

Orkiszowe kruche ciasteczka z kardamonem i imbirem.


Przepis na ciastka powstał spontanicznie. Zaplanowałam, że upiekę wieczorem sernik i wydawało mi się, że wszystkie składniki potrzebne zakupiłam. Niestety jakże się myliłam, całkowicie zapomniałam o bardzo istotnym składniku o ciastkach zbożowych, które miały być spodem sernika. Jednak nic nie stało na przeszkodzie aby samej zrobić takie zbożowe ciasteczka. Po przejrzeniu zawartości szafek stwierdziłam, że może tej nocy sernika nie upiekę ale ciastka na pewno.

Maślane, kruche ciasteczka z aromatycznym kardamonem i ostrym imbirem. 
Do tego przepisu użyłam mąki orkiszowej pełnoziarnistej, ale każda inna mąka pełnoziarnista będzie dobra.




Składniki na 16 - 18 ciasteczek :

- 100 g miękkiego masła
- 75 g drobnego cukru trzcinowego
- szczypta soli
- 200 g mąki orkiszowej pełnoziarnistej
- 1 jajo
- 1 czubata łyżeczka kardamonu
- 1/2 łyżeczki imbiru
- 1 i 1/2 łyżki mleka


Sposób przygotowania :

W misce ucieramy masło z cukrem, aż uzyskamy puszystą białą masę. Dodajemy jajko, mąkę, mleko i przyprawy. Miksujemy do połączenia składników. Gotową masę przekładamy do rękawa cukierniczego z tylką. Blaszkę wykładamy papierem do pieczenia. Na blaszkę wyciskamy (okrągłe, podłużne) ciasteczka w 2 centymetrowych odległościach. Ciastka chłodzimy w zamrażalce przez 10 minut. Pieczemy w 180 stopniach przez 15 minut. Studzimy na kratce.

Smacznego.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz