poniedziałek, 17 listopada 2014

Proste ciasto czekoladowe.

Przepis co prawda nie jest mojego autorstwa, ale kto by się przejmował takimi drobiazgami. W końcu po coś się kupuje te wszystkie książki kulinarne :) Czasem prócz podziwiania pięknych zdjęć warto wypróbować jakiś fajny przepis. 

To ciasto czekoladowe zaintrygowało mnie swoją prostotą, użyciem niewielkiej ilości składników i bardzo małą ilością mąki. Ciasto jest wilgotne, o lekko kremowej konsystencji (teraz rozumiem dlaczego autor nazwał je mud cake ;) ).

Smak ciasta możemy wzbogacić dodając kilka kropel ekstraktu waniliowego, migdałowego lub uwielbianego przeze mnie kardamonu.


Składniki:

250 g masła
250 g 70 % czekolady
6 jaj
225 g drobnego cukru ( ja użyłam jasnego muscovado)
50 g mąki bezglutenowej
50 g mączki migdałowej
kakao w proszku do dekoracji


Sposób przygotowania:

W misce umieszczamy masło i czekoladę, ustawiamy na garnku z gotującą się wodą i mieszamy do połączenia składników. 
Oddzielamy żółtka od białek. Ubijamy białka na sztywną pianę. Żółtka ucieramy z cukrem na puszystą białą masę i łączymy z przestudzoną masą czekoladową.
 Dodajemy obie mąki, mieszamy dokładnie drewnianą łopatką. Stopniowo dodajemy ubitą pianę z białek delikatnie mieszając.
Czekoladową masę przekładamy do formy (23 cm) wyłożonej papierem do pieczenia lub posmarowaną masłem. Pieczemy w piekarniku nagrzanym do 180 stopni przez 30-35 minut. 
Po upieczeniu ciasto wyjmujemy z piekarnika i pozostawiamy w formie do całkowitego wystudzenia.
Ciasto dekorujemy gorzkim kakao. Serwujemy polane gęstym jogurtem greckim, kwaśną śmietaną lub ubitą słodką śmietaną.

Smacznego.


Przepis na ciasto pochodzi z książki "The ginger & white cookbook" 

2 komentarze:

  1. Wygląda bosko, takie ciężkie, konkretne i obłędnie czekoladowe :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dosłownie, to coś dla koneserów czekolady :)

      Usuń