poniedziałek, 3 listopada 2014

Konfitura z buraka i czekolady.

Zapewne Ameryki nie odkryłam i gdzieś na świecie istnieje taki przepis na konfiturę z buraka z dodatkiem czekolady. Jednak pozwolę sobie wierzyc, że to jednak ja wpadłam na to cudowne połączenie smaków. Burak i czekolada, para idealna.

Konfitura jest fajnym dodatkiem do kanapek, mięs, naleśników, owsianki, ciast... Długo mogłabym jeszcze tak wymieniac, spróbujcie sami.


Składniki:

3 średnie buraki upieczone i starte na tarce o drobnych oczkach
1 duże jabłko starte na tarce o dużych oczkach
1 laska wanilii
1 cm startego imbiru
sok z 1 limonki lub cytryny
1 łyżka stołowa octu balsamicznego
100 ml wina białego, półwytrawnego
1/2 filiżanki cukru
25 g czekolady 70 %


Sposób przygotowania:

W garnku o grubym dnie umieszczamy buraki, jabłko, imbir, wino, sok z limonki, laskę wanilii przekrojoną wzdłuż i połowę porcji cukru. Wszystkie składniki dokładnie mieszamy i doprowadzamy do wrzenia. Zmniejszamy płomień i gotujemy ok. 30 minut często mieszając. Po upływie tego czasu dodajemy drugą połowę cukru i ocet balsamiczny. Gotujemy jeszcze ok 10 minut. Wyjmujemy łupinkę laski wanilii i miksujemy konfiturę ręcznym blenderem ok 3 minut, aż uzyskamy idealnie gładką konsystencję. Do ciepłej konfitury dodajemy czekoladę i mieszamy do całkowitego jej rozpuszczenia.
Gotową konfiturę przekładamy do wyparzonego słoiczka, mocno zakręcamy i stawiamy do góry dnem na ściereczce na całą noc.
Przechowujemy w chłodnym, ciemnym miejscu.



6 komentarzy:

  1. Zaintrygowałaś mnie bardzo! Muszę wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. cieszę się bardzo, mam nadzieję, że konfitura przypadnie Ci do gustu :)

      Usuń
  2. Intrygujące :) Bardzo jestem ciekawa jak takie cudo może smakować...
    Myślę, że odkryłaś coś nowego, bo w życiu o takim połączeniu nie słyszałam :)

    OdpowiedzUsuń