wtorek, 4 listopada 2014

Ciasto z tapioki.

Ostatnimi czasy zajadam się naprzemiennie puddingiem z nasion chia i tapioki. Można je przyrządzać na wiele sposobów. Konsumować na śniadanie i na deser. 

Pomysł na to ciasto powstał, gdy któregoś dnia w pracy w porze lunczu zajadałam się puddingiem z tapioki z dodatkiem  konfitury z buraka i czekolady.  I wtedy narodził się pomysł w mojej głowie na stworzenie ciasta.

  To właśnie burak sprawił, że kuleczki tapioki pięknie zmieniły kolor i wyglądem zaczęły przypominać wnętrze granatu. Zachwycił mnie  smak, kolor i  wygląd.


Składniki:

1 puszka dobrego mleka kokosowego(400 ml)
1,1/2 szklanki(200 ml) mleka roślinnego (ja użyłam migdałowego)
1 laska wanilii
1 łyżeczka dobrego ekstraktu waniliowego
po 2 łyżki słodu płynnego na każde 200 ml płynu (ja użyłam syropu klonowego)
7 łyżek kuleczek tapioki
szczypta soli 
3 łyżki konfitury z buraka z czekoladą ( przepis tu)

Spód ciasta:

3 garście orzechów mix
1 garść daktyli wcześniej namoczonych we wrzątku na 10 minut
1 łyżka słodu płynnego
1 łyżka oleju kokosowego

Dodatkowo:
owoce do dekoracji (ja użyłam kiwi)
możemy również polać czekoladą 


Wykonanie spodu ciasta:

Do malaksera wrzucamy orzechy i rozdrabniamy na dość drobne kawałki, dodajemy daktyle,  syrop klonowy, olej kokosowy i miksujemy, aż powstanie zwarta masa. Do 18 cm tortownicy  wyłożonej papierem do pieczenia przekładamy masę, spłaszczamy dłonią  zwilżoną wodą i  wstawiamy do lodówki na 10-15 minut.

Wykonanie ciasta:

Tapiokę zalewamy mlekiem kokosowym i mlekiem roślinnym, odstawiamy na godzinę. Po upływie tego czasu dodajemy  płynny słód, wanilię,ekstrakt waniliowy oraz szczyptę soli i zagotowujemy. Tapiokę gotujemy na małym ogniu przez 15 minut często mieszając. Gotujemy do czasu, aż perełki tapioki staną się przezroczyste i miękkie. Zdejmujemy masę z palnika, dodajemy konfiturę z buraka, dokładnie mieszamy. Odstawiamy na 5 minut do przestudzenia. Po tym czasie przelewamy masę na spód orzechowy i chłodzimy w lodówce całą noc. Dekorujemy ciasto.
Smacznego :)


9 komentarzy:

  1. Ślicznotka :) O czymś podobnym właśnie wczoraj myślałam, bo tapioka też ostatnio u mnie króluje. Teraz widzę, że z powodzeniem można zrobić taki torcik.

    OdpowiedzUsuń
  2. ciasto po prostu genialne, aż brak mi słów!

    OdpowiedzUsuń
  3. To dla mnie nowość - wygląda rewelacyjnie!

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie mam pojęcia jak to smakuje, ale wygląda super! Jako dziecko nie znosiłam tapioki, ale chyba czas na drugie podejście i "odczarowanie" jej ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. smakuje rewelacyjnie, warte wypróbowania i kombinowania z różnymi smakami np. z puree z dyni równie pyszne smakowo i wizualnie :)

      Usuń
  5. Wygląda niesamowicie, nie mogę się na nie napatrzeć :)

    OdpowiedzUsuń