sobota, 30 sierpnia 2014

Ciastka z płatków gryczanych.

Uwielbiam płatki owsiane,żytnie,orkiszowe i nie ma dla mnie znaczenia czy zawierają gluten czy też nie ,ale uwielbiam też wszelkiego rodzaju nowinki niekoniecznie dietetyczne,bardziej zdrowotne.Płatki gryczane kupiłam z czystej ciekawości i zastanawiałam się jak je wykorzystac.Padło na ciacha.Kilka składników 15 minut pracy 10 minut pieczenia ,a tyle przyjemności.


Składniki na 12 sztuk :

1 jajo 
1/2 szklanki cukru demerara
1 szklanka płatków gryczanych
50 g.miękkiego masła
1 łyżeczka pasty waniliowej
szczypta soli
1 czubata łyżka masła orzechowego (ja użyłam domowego z orzechów nerkowca)
1/4 szklanki wiórków kokosowych
1/4 szklanki płatków migdałowych
1/4 szklanki żurawiny suszonej
1/4 szklanki rodzynek


Sposób przygotowania:

Masło ucieramy z cukrem.Dodajemy jajo,pastę waniliową i masło orzechowe.Mieszamy do połączenia składników.Dosypujemy wszystkie sypkie składniki i dokładnie mieszamy.Blaszkę do pieczenia wykładamy papierem do pieczenia.Nakładamy po 1 łyżce masy  i lekko spłaszczamy zwilżoną  dłonią.Pieczemy w temperaturze 180 stopni przez 10-15 minut  lub do zarumienienia.Po upieczeniu przy pomocy szpatułki  przekładamy ciastka na kratkę i  studzimy.


3 komentarze:

  1. Słyszałam o płatkach gryczanych, ale nigdy nie miałam z nimi styczności.
    Ciacha wyglądają przepysznie! :)

    Pozdrawiam i w wolnej chwili zapraszam do siebie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. przepis zapisuję, bo nie umiem ujarzmić płatków gryczanych, może tak mi posmakują ;)

    OdpowiedzUsuń